Thursday, October 18, 2012

Essee analüüs.

Enda ja kahe kaasõppuri essee võrdlusanalüüs.

Valisin võrdlevaks analüüsiks Virgo Õitspuu ja Kaire Kollomi esseed.

Kui ma võrdlen eelpool nimetatud kirjatükke enda omaga, siis loomulikult eristub teiste puhul see kogemuslik taust koolist, mis minul paraku puudu on.
Enda blogis (essee struktuuri ma paraku ei järginud) üritasin lähtuda Kaitseväe ja Kaitseliidu eripärast, ning kasutada võimalikult palju erinevaid erialaseid näiteid haridustehnoloogia vajalikkusest. Üritasin paljuski lähtuda sihtgrupist ja osalejate eelteadmistest Kaitseliidus ning kasutada analüüsiks parimat praktikat just oma valdkonnast.

Valisin eelpool nimetatud tööd võrdluseks just sellepärast, et minu ja kaasõppurite tööd erinevad nii kontseptuaalselt kui ka sisult.
Virgo ja Kaire tööd peegeldavad juba omandandatud teadmiste baasi ja praktilist kogemust antud valdkonnas, ning vorminduslikult on ülesehitatud vastavalt essee formaadile. Tublid olete! Mina kui alles algaja antud valdkonnas üritasin lahendada 1. nädala ülesannet blogiga ja kasutada võimalikult palju näitlikustamisvahendeid (skeemid, fotod ja videod), et tutvustada seda maailma ja valdkonda, mis paljudele on tõenäoliselt väga võõras.
Virgo essee oma sisult on küllaltki ilukirjanduslik, ülevaatlik, kokkuvõttev ja huvitav lugemine. Seevastu Kaire töö toob välja lisaks ka haridustehnoloogi konkreetsed ülesanded ja näited. Kaire on kirjeldanud ka oma mõlemat maailma ja haridustehnoloogilisi ettevõtmisi nii kõrgkoolis kui ka lasteaias. Tavainimesena ilmselt ei mõtlekski, et loomulikult saab ja peabki haridustehnoloogiat ja haridustehnoloogi kasutama juba koolieelses õppes, aga Kaire esseest tuleb ka selle vajalikkus kenasti välja.
Mõlemas essees oli minu jaoks ka mitu humoorikat "äratundmist" oma elust ja oma kodusest ülesandest. Kaire loost võttes olen ju ka mina oma töökohas see "patsiga poiss", kes kobestab ühe Virgo loost pärit vihmaussina omal kombel ja omas kohas mulda:)
Loomulikult ühtib meie kõigi arvamus selles, et haridustehnoloog koolides on väga vajalik ja need ülesanded, mis kaasnevad IKT vahendite arenguga on alaväärtustatud, ning kool (ka militaarkoolitus) peab kaasa minema üldiste trendide ja ühiskonna arenguga.

No comments:

Post a Comment